Psykiatriska akutmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Psykiatriska akutmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Psykiatriska klinikens akutmottagning vänder sig till dig som besväras av allvarliga akuta psykiatriska problem. Du ska i första hand kontakta din vårdcentral, men du är också välkommen att själv boka tid eller remitteras från annan behandlare, t.ex. från din vårdcentral. På akutmottagningen får du träffa sjuksköterska och läkare. Mobilteamet kan erbjuda hembesök vid akuta psykiatriska tillstånd. Teamets insatser är tillfälliga och krisinriktade. Bedömning av den aktuella situationen sker i samråd med ansvarig jourläkare.

Mälarsjukhuset, Hus E22, - visa på karta
Drop-in
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Akutverksamhet vid sjukhus, vuxenpsykiatri, Psykiatri, vuxna