Hjärtavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Hjärtavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

På HIA vårdas man vid alla typer av hjärtsjukdom, den vanligaste orsaken är bröstsmärta där det finns misstanke om hjärtinfarkt. $Flertalet patienter kommer till HIA via akutmottagningen men det finns även ett direktintag via ambulansen. HIA tar emot EKG som sänds från ambulansen och om EKG visar en akut hjärtinfarkt startar behandlingen redan i ambulansen. På sjukhuset behandlas den akuta hjärtinfarkten med ballongvidgning. $På HIA finns 22 vårdplatser varav flertalet utgörs av flerbäddsrum, för de svårast sjuka finns fem enkelbäddsrum. Besökstiderna är vanligtvis mellan 15:00 - 19:00 men i enskilda fall och efter överenskommelse med personal styrs besökstiderna efter enskilda behov. $Starka dofter undviks med hänsyn till allergier. Mobiltelefoner hålls avstängda då de stör medicinsk utrustning.

Mälarsjukhuset, Hiss C, plan 4 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt