Radiologiska mottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Radiologiska mottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Radiologiska mottagningen på Mälarsjukhuset är en av sjuhusets största mottagningar med cirka 100 000 undersökningar per år. Utrustningen är modern med digital såväl bild som remissinformation. På vår mottagning arbetar olika yrkeskategorier som till exempel röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkare och medicinska sekreterare. Totalt är vi cirka 110 personer och vi utför konventionell röntgen, datortomografi-, magnetkamera- och ultraljudsundersökningar. Vi har även länsansvar för till exempel kranskärlsröntgen/PCI, perifer angiografi och intervention.

Mälarsjukhuset, Kungsvägen, Eskilstuna - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 06:00 - 11:25 Knappvalstelefon