Öppet idag från 07:00

Radiologiska mottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Entré 1, huvudentré Mälarsjukhuset 1, Eskilstuna

Radiologiska mottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Radiologiska mottagningen på Mälarsjukhuset är en av sjuhusets största mottagningar med cirka 100 000 undersökningar per år. Utrustningen är modern med digital såväl bild som remissinformation. På vår mottagning arbetar olika yrkeskategorier som till exempel röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkare och medicinska sekreterare. Totalt är vi cirka 110 personer och vi utför konventionell röntgen, datortomografi-, magnetkamera- och ultraljudsundersökningar. Vi har även länsansvar för till exempel kranskärlsröntgen/PCI, perifer angiografi och intervention.

Informationen uppdaterades 17:03 - 3 nov, 2020

Logga - Kry