Dietistmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Dietistmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Dietister i Region Sörmland arbetar både på sjukhus och på vårdcentraler i hela länet. På dietistenheten Sörmland får du individuell kostrådgivning med hänsyn tagen till din livssituation. Du får en personligt anpassad behandling av legitimerade dietister som ger dig praktiskt användbara kunskaper. Dietister arbetar med att bedöma och behandla problem som hör ihop med matintag, medicinsk diagnos och behov av energi och näring. Remiss behövs för att träffa dietist och det får du av din läkare eller av annan legitimerad personal inom hälso- och sjukvården. Du kan även fylla i en egenremiss och skicka in enligt anvisningarna på blanketten. Vanligen tar ett nybesök cirka 45 minuter och ett återbesök cirka 20 minuter. Hur många återbesök som är aktuellt beror på diagnos, ditt behov och din motivation.

Mälarsjukhuset, entré 10, plan 2 - visa på karta