3.25
Öppet i morgon från 00:00

Akutmottagningen Växjö

Akutmottagningen, Centrallasarettet Växjö, Södra Esplanaden 2 A

Akutmottagningen Växjö

Akutmottagningen har öppet dygnet runt, årets alla dagar, och är främst till för dig som blivit allvarligt sjuk eller råkat ut för olycksfall. Vi behandlar akut sjuka inom specialiteterna medicin, infektion, kirurgi och ortopedi. På kvällar, nätter och helger tar vi också emot de som söker akut till ögonkliniken och öron-näsa-halskliniken. Kirurgiska och ortopediska åkommor hos barn omhändertas på akutmottagningen medan medicinska sjukdomar omhändertas på barnakuten. Alla patienter som kommer till akutmottagningen blir först bedömda och prioriterade av en sjuksköterska. Prioriteringen är individuell och är beroende av dina värden, symtom, skador och hur allvarliga dessa är. Den patient som är allvarligast sjuk får vård först. Du kan även bli hänvisad till jourläkarcentralen eller vårdcentralen för rätt vård. Ring 1177, sjukvårdsrådgivningen, som har öppet dygnet runt, om du är osäker på om du behöver söka akutmottagningen. Verksamhetschef: Clas Hjertqvist, tfn 0470-58 80 00.

Informationen uppdaterades 03:09 - 10 jun, 2020

Logga - Kry

3.25 / 5

27 okt, 2020 Leif K. skrev:

Vårdrum och toalett ostädat och städades inte .Ospolad toalett.Papperskorg tömdes.

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00