Jourläkarcentralen Växjö

Om Jourläkarcentralen Växjö

Till Jourläkarcentralen vänder du dig vid akut sjukdom kvällar och helger, när din egna vårdcentral är stängd.

Verksamhetschef Susanne Berge, tel 0470-58 80 00

Södra Järnvägsgatan 22, Växjö - visa på karta
  • Lördag - Söndag 08:00 - 21:00
  • Lördag - Söndag 08:00 - 21:00
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

Jourläkarcentralen Växjö

4,1

16:27 - 13 apr, 2019 skrev:

Misstänkte urinvägsinfektion hos vår dotter på 10 månader. Hon hade samtidigt haft symptom på magsjuka några dagar. Vi åkte in och blev intagna till ett separat rum där vi fick träffa både sjuksköterska och sen läkare. Vi är väldigt nöjda med mottagandet och personalen på plats.

19:11 - 21 jul, 2018

17:47 - 19 nov, 2017 skrev:

Sätt in extra stolar i väntrummet så att alla får sitta!! När jag kom satt många på golvet. En satt t.o.m på toalettsitsen.

2,8

18:26 - 15 feb, 2017 skrev:

Fantastiskt bemötande av personalen som jobbade fredag kväll 10 februari. Ni underlättade besöket genom att förklara lugnt och på sansat sätt till sonen som inte känner sig bekväm med sjukhus/sprutor etc. . Ta åt er alla 3 som vi mötte, dvs du som tog emot oss, du som tog blodprov och du läkare som förklarade och informerade enkelt. Tänk vad ett fint bemötande spelar roll för ev. framtida besök när man känner obehag/rädsla för sjukhus.

3,8