Psykiatrisk akutmottagning Östra, Göteborg

Om Psykiatrisk akutmottagning Östra, Göteborg

Psykiatrisk akutmottagning tar emot sökande över 18 år med akuta psykiatriska besvär och i behov av omedelbart ställningstagande till psykiatrisk heldygnssvård.

Vi vänder oss till personer
-med remiss från primärvård
-som är hänvisade av sjukvårdsrådgivningen
-som är i behov av inläggning i den specialiserade psykiatriska heldygnsvården
-som är i behov av fortsatt kontakt med den specialiserade psykiatrin.

Upptagningsområdet omfattar Göteborgs och Mölndals stad samt Partille, Härryda och Öckerö kommun och nattetid även Kungälvs kommun.

Remiss behövs ej.

Fakturafrågor:
031-343 69 09
måndag-fredag kl. 9.00 - 11.00, 14.00-15.00.

Ej angivet Växelnummer
Journalvägen 5, 416 50, Göteborg, plan 2 - visa på karta