Avdelning 353 Hematologi och trombos, Göteborg

Om Avdelning 353 Hematologi och trombos, Göteborg

Vår målsättning är en verksamhet med god omvårdnad och hög medicinsk säkerhet i en miljö där patienten känner sig trygg och väl omhändertagen. Vi arbetar för att skapa en god arbetsmiljö med ett väl fungerande teamarbete, där man har tid för reflektion.

Verksamhetsinriktningen omfattar patienter med diagnoser inom trombo-embolism och hematologi, men även inom internmedicin. Den trombo-emboliska verksamheten omfattar framför allt patienter med tromboser i de djupa venerna och i lungorna. Den hematologiska verksamheten omfattar framför allt patienter med tumörsjukdomar i benmärg och lymfkörtlar.

Vid vår enhet arbetar läkare med special-kompetens i internmedicin, hematologi och trombo-embolism men även läkare under specialistutbildning. Enheten har även sjuksköterskor och undersköterskor med specifika kunskaper inom dessa områden.

Vi har ett nära samarbete med vår mottagning ”Diagnostiskt Centrum” (som utreder patienter med symtom på allvarlig sjukdom) samt hematologmottagningen på kliniken.

Diagnosvägen 11, 416 50, Göteborg, plan 5 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt