Avdelning 323, Göteborg

Om Avdelning 323, Göteborg

Avdelningen är en av två enheter i landet för hjärtsjuka barn som vårdas i samband med kirurgi. En stor andel av patienterna är akut sjuka under nyföddhetsperioden. Förutom vård i samband med kirurgisk- eller kateterbehandling av medfött hjärtfel utförs avancerade utredningar av komplexa hjärtfel. Även hjärttransplantation utföres vid enheten.

Rondvägen 10, 416 50, Göteborg, Plan 3, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt