Obesitascentrum (Runda barn), Göteborg

Om Obesitascentrum (Runda barn), Göteborg

Vi tar emot barn och ungdomar som har fetma i kombination med allvarlig grad av samsjuklighet och är under 18 år.

Vi som arbetar här

På vår enhet arbetar dietist, sjuksköterska, undersköterska, läkare, psykolog, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator och administratör utifrån ett individanpassat multidisciplinärt omhändertagande.
Eftersom Sahlgrenska Universitetssjukhuset har ett utbildningsansvar förekommer det studenter på våra mottagningar och avdelningar. Du har som patient rätt att säga till om du inte vill ha studenter närvarande under ditt besök. Alla som arbetar här, personal och studenter, har tystnadsplikt.

Vitaminvägen 21, 416 50, Göteborg, Plan 1, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 13:00 1/6-31/8