Medicinavd barn, Göteborg

Rondvägen 10, 416 50, Göteborg

Medicinavd barn, Göteborg

Avdelning 324-325 vårdar barn med alla slag av barnmedicinska sjukdomstillstånd. Avdelningen har speciell kompetens i diagnostik och behandling av svårt sjuka barn, inklusive spädbarn med allvarliga infektioner, autoimmuna sjukdomstillstånd, metabola och neurometabola störningar och andra neurologiska sjukdomstillstånd. Vi vårdar också barn med diabetes, lever- och njursjukdomar samt barn som genomgått organtransplantation eller är i behov av peritonealdialys. Dessutom vårdas akut sjuka barn med allmänpediatriska tillstånd.

Informationen uppdaterades 17:03 - 22 jan, 2021

Logga - Kry