BVC Capio Vårdcentral Sävedalen, Partille

Om BVC Capio Vårdcentral Sävedalen, Partille

031 - 340 22 03 , 031 - 340 22 05

Barnavårdscentralen svarar för kontroller av nyfödda och yngre barns hälsa och ger råd om allt som rör ditt barns utveckling. En sjuksköterska från BVC erbjuder sig att göra hembesök när du kommit hem från förlossningen.
På BVC erbjuder vi:
- stöd och samtal kring föräldraskap, råd om amning, mat, sömn, sjukdomar och allt som rör barnets hälsa
- föräldrautbildning i grupp. Här får du möjlighet att lära känna andra nyblivna föräldrar och kan utbyta erfarenheter, få kunskap om barn och barns utveckling. Utbildning om risker i hemmet och hur förebygga olyckor.
- uppföljning av ditt barns tillväxt och utveckling enligt vedertagna vårdprogram
- läkarbesök
- vaccinationsprogram enligt det svenska vaccinationsprogrammet
Mår du psykiskt dåligt efter förlossningen kan du få samtalsstöd på BVC eller inom barn- och ungdomspsykiatrin. På BVC jobbar två mycket erfarna BVC-sköterskor. En gång i veckan har vi besök av barnläkare.

Vallhamra torg 3A, 433 65, Sävedalen - visa på karta