Rättspsykiatri Säter

Om Rättspsykiatri Säter

Rättspsykiatriska kliniken bedriver vård och behandling av patienter som av domstol har överlämnats till rättspsykiatrisk vård.

Kliniken har i uppdrag att tillhandahålla rättspsykiatrisk högspecialiserad vård till Dalarnas län och Uppsala-Örebroregionen. Kliniken tar även emot patienter från resten av landet.

Sekreterare förmedlar kontakt med verksamheten (ej platsförfrågan, se nedan).

Vårdbegäran

Vårdbegäran innebär att en vårdköpare kontaktar verksamhetens vårdplatskoordinator, alternativt tjänstgörande sjuksköterska på klinikens inputtelefon: 070-289 83 42/ 0225-49 43 31, angående förfrågan om vårdplats.

Vedgårdsvägen 6, Säter - visa på karta
För information kring besök till kliniken samt kontaktuppgifter se Vårt utbud.