• 010 - 888 54 07

• Lunchstängt 12.00-12.30

4,7

Logo Audika Rotebro

Om Audika Rotebro

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kung Hans väg i Sollentuna! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Rotebro

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Rotebro. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Rotebro är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Kung Hans väg i Sollentuna är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Rotebro

Hörseltest hos Audika Rotebro i Sollentuna

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Rotebro i Sollentuna

Vi på Audika Rotebro erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika märken...

Batterier till hörapparater hos Audika Rotebro i Sollentuna

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss Audika i Rotebro kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa b...

Hörseltest online hos Audika Rotebro i Sollentuna

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Kung Hans väg 12, Sollentuna

Audika Rotebro

4,7

09:41 - 07 jan, 2020 skrev:

Fick hjälp med mina Oticon hörapparater som inte fungerade något vidare. Efter snabb service ( 10 min ) så fungerar det igen

12:58 - 08 okt, 2019 skrev:

Vet inte något som kunde vara bättre Har varit på flera andra ställen, som hanterar oss med hörselnedsättning
så jag har jämförelsematerial, men inte något kan jämföras med Audika Rotebro. GÖR INGA FÖRÄNDRINGAR.
TACK!!!

18:16 - 13 sep, 2019 skrev:

Vänligt bemötande av hjälpsam och kunnig personal.

14:33 - 18 jul, 2019 skrev:

Agnes är bäst, hon är trevlig, kunnig och har humor.

09:02 - 25 apr, 2019 skrev:

09:01 - 25 apr, 2019

09:00 - 25 apr, 2019 skrev:

Jag har alltid fått hjälp och nya förslag på tekniska lösningar av Hanna

08:59 - 25 apr, 2019 skrev:

Gemytlig och trevlig stämning. trevlig och kunnig personal. Bra service.

08:58 - 25 apr, 2019 skrev:

08:58 - 25 apr, 2019 skrev:

Tillmötesgående, seriös

11:13 - 17 apr, 2019 skrev:

Mycket bra bemötande o får den hjälp jag behöver🌹

4,2

09:21 - 12 mar, 2019 skrev:

Bemötande personal, hjälpsamma.
Bra service

• Fråga ställd 11:11 06 nov 2019

Jag undrar om ni även gör hörseltester på barn (7 år)?

Audika Rotebro svarar:

Hej Karin, tack för din fråga. Nej vi utför inte hörseltester på barn. Vår rekommendation är att ni vänder er till er vårdcentral i första hand. Med vänlig hälsning, Audika

• Fråga ställd 13:26 15 okt 2019

när har ni droppin

Audika Rotebro svarar:

Hej Klas, vi erbjuder service-drop in varje måndag mellan 14:45 och 16:00. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:14 09 sep 2019

Vart tog min tidsbokning vägen?

Hej Lennart,

Tack för din fråga! Om du har skickat in en bokningsförfrågan via vården.se så kommer vår kundservice återkomma till dig och erbjuda dig en tid. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 12:05 31 jan 2019

Hej!
    Jag skulle byta filter på mina hörapparater men den fastnade aldrig, det nya filtret. Kan man bara komma och få hjälp med det eller måste tid bokas. Har fått hjälp tidigare med detta. Undrar även om ni har lunchstängt?

Audika Rotebro svarar:

Hej Sonia, I Rotebro har bemannad reception under alla veckans dagar så du är välkommen in med ditt vaxfilter så hjälper vi dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:39 12 jan 2019

var beställer jag tillbehör

Audika Rotebro svarar:

Hej Agneta, du kan beställa tillbehör i vår webshop: http://www.horselbutik.se Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik