Kung Hans väg 12, Sollentuna

Hörseltest

Från 0 kr

Välkommen till Audikas hörselklinik på Kung Hans väg 12 i Rotebro, Sollentuna!

För Audika är alla detaljer i livet värda att höra

Med över 30 hörselkliniker i södra och mellersta Sverige är Audika Sveriges ledande privata aktör inom hörselvård. Audikas mål är att alla ska nå sin fulla hörselpotential och arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Audikas legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Få hjälp med din hörsel av en audionom hos Audika Rotebro

Hos Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Audika säljer också hörselprodukter som passar olika behov, samt hörapparatsbatterier till alla möjliga modeller. Du kan handla på någon av Audikas 30 kliniker eller online på hörselbutik.se

Upplever du nedsatt hörsel?

Har du problem eller känner igen något av följande?

• Du har svårt att följa med i konversationer när fler pratar samtidigt.

• Du har svårt att lokalisera var ljud kommer ifrån.

• Din familj och vänner säger att du har börjat höja volymen när du ser på TV eller lyssnar på musik.

• Du tycker andra mumlar och pratar otydligt.

Ju tidigare du söker hjälp, desto bättre! Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Rotebro kostar 275 kr och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid.

Audika erbjuder hörapparater med modern och smart teknik

Hos Audika i Sollentuna kan du prova hörapparater med den allra senaste och smartaste tekniken. Audika erbjuder internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala och diskreta. De allra senaste modellerna gör det inte bara möjligt att förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår.

Audika Rotebro är auktoriserad av Region Stockholm

Audikas hörselklinik på Kung Hans väg 12 i Sollentuna är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att mottagningen följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du är välkommen till Audika om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning. En audionom på Audika Rotebro hjälper dig med hela din hörselrehabilitering!

Ta steget mot bättre hörsel redan idag - välkommen till Audika Rotebro!

Informationen uppdaterades 15:36 - 9 jan, 2024

14 jan, 2021

Första gången jag kom till Audika Rotebro - vilken skillnad från tidigare Audionomer från andra Aktörer. Framförallt den tekniska biten. Att få hjälpmedel som fungerar klockrent med mina hörapparater. Finjusteringar och anpassning efter mig som användare. Numer ett nöje att använda mobil och data. Att titta på TV och höra ljudet. är så himla tacksam att jag hittade till Audionomen Amir på Rotebro kliniken - ingenting är för svårt löser alltid problem, vilken kompetens om hörsel Tack Audika

11 jan, 2021

Jag var hos er i Rotebro hos en Audionom Agnes N, hon är jätte kunnig, super trevlig, hade ett gott bemötande, gav mig all information jag behövde. Jag var jätte nervös över undersökning och det var jobbigt för mig men hon kunde få mig att må bättre och skratta vilket jag behövde. Jag kommer aldrig glömma hennes tips till mig. Hon är hjälte i mina ögon såna människor behövs i vårt samhälle och jag rekommenderar henne starkt.

22 okt, 2020

Jag var på Audika i Rotebro med min mor hos en fantastisk audionom "Maryam" bra bemötande, kunnig och hjälpsam audionom, hänsyntagande genom att använda munskydd vid undersökningen.

18 okt, 2020

Mitt möte med Audika Rotebro har präglats av hög kvalite från start. "Min" audionom Amir visade en stor uthållighet och iderikedom i att lösa alla problem som dök upp. Från hörselmätning och förslag på hörapparater till insatser som inte glappade! I mina öron en otroligt skicklig och snabb person med ett vänligt och personligt proffsigt bemötande! Tack Amir

12 okt, 2020

Måste bara säga att jag var hos väldigt duktiga audionom Marjam för hörselprov och hjälp med mina hörapparater. Jättebra bemötande och kunnigaudionom. Hon hjälpte mig med allt jag undrade och behöver,min appeared fungerar så bra efter besöket och är otroligt nöjd. Rekommenderar verkligen Audika

Fråga ställd 11:11 - 6 nov, 2019

Jag undrar om ni även gör hörseltester på barn (7 år)?

Audika Rotebro, Sollentuna svarar:

Hej Karin, tack för din fråga. Nej vi utför inte hörseltester på barn. Vår rekommendation är att ni vänder er till er vårdcentral i första hand. Med vänlig hälsning, Audika

Fråga ställd 13:26 - 15 okt, 2019

när har ni droppin

Audika Rotebro, Sollentuna svarar:

Hej Klas, vi erbjuder service-drop in varje måndag mellan 14:45 och 16:00. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 11:14 - 9 sep, 2019

Vart tog min tidsbokning vägen?

Audika Rotebro, Sollentuna svarar:

Hej Lennart, Tack för din fråga! Om du har skickat in en bokningsförfrågan via vården.se så kommer vår kundservice återkomma till dig och erbjuda dig en tid. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 12:05 - 31 jan, 2019

Hej! Jag skulle byta filter på mina hörapparater men den fastnade aldrig, det nya filtret. Kan man bara komma och få hjälp med det eller måste tid bokas. Har fått hjälp tidigare med detta. Undrar även om ni har lunchstängt?

Audika Rotebro, Sollentuna svarar:

Hej Sonia, I Rotebro har bemannad reception under alla veckans dagar så du är välkommen in med ditt vaxfilter så hjälper vi dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 11:39 - 12 jan, 2019

var beställer jag tillbehör

Audika Rotebro, Sollentuna svarar:

Hej Agneta, du kan beställa tillbehör i vår webshop: http://www.horselbutik.se Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Drop-in-tider

010 - 888 5# ## Visa nummer