• 010 - 888 54 07

Kung Hans väg 12, Sollentuna - Visa på karta

4,7

Logo Audika Rotebro

Om Audika Rotebro

Välkommen till Audika i Rotebro!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Rotebro ligger nära Rotebro centrum på Kung Hans väg 12 i Sollentuna. Vi finns på entréplan i samma hus som vårdcentralen och apotek (ingång 12), bara en kort promenad från pendeltågsstationen Rotebro.

Vad kan Audika i Rotebro hjälpa dig med?

Vi erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Stockholms läns landsting eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 16 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Rotebro

Hörseltest hos Audika Rotebro i Sollentuna

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Rotebro i Sollentuna

På Audika i Rotebro erbjuder vi utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmed...

Batterier till hörapparater hos Audika Rotebro i Sollentuna

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss Audika i Rotebro kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa b...

Hörseltest online hos Audika Rotebro i Sollentuna

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör b...

Karta - Kung Hans väg 12, Sollentuna

Audika Rotebro

4,7

09:41 - 07 jan, 2020 skrev:

Fick hjälp med mina Oticon hörapparater som inte fungerade något vidare. Efter snabb service ( 10 min ) så fungerar det igen

12:58 - 08 okt, 2019 skrev:

Vet inte något som kunde vara bättre Har varit på flera andra ställen, som hanterar oss med hörselnedsättning
så jag har jämförelsematerial, men inte något kan jämföras med Audika Rotebro. GÖR INGA FÖRÄNDRINGAR.
TACK!!!

18:16 - 13 sep, 2019 skrev:

Vänligt bemötande av hjälpsam och kunnig personal.

14:33 - 18 jul, 2019 skrev:

Agnes är bäst, hon är trevlig, kunnig och har humor.

09:02 - 25 apr, 2019 skrev:

09:01 - 25 apr, 2019

09:00 - 25 apr, 2019 skrev:

Jag har alltid fått hjälp och nya förslag på tekniska lösningar av Hanna

08:59 - 25 apr, 2019 skrev:

Gemytlig och trevlig stämning. trevlig och kunnig personal. Bra service.

08:58 - 25 apr, 2019 skrev:

08:58 - 25 apr, 2019 skrev:

Tillmötesgående, seriös

11:13 - 17 apr, 2019 skrev:

Mycket bra bemötande o får den hjälp jag behöver🌹

4,2

09:21 - 12 mar, 2019 skrev:

Bemötande personal, hjälpsamma.
Bra service

• Fråga ställd 11:11 06 nov 2019

Jag undrar om ni även gör hörseltester på barn (7 år)?

Audika Rotebro svarar:

Hej Karin, tack för din fråga. Nej vi utför inte hörseltester på barn. Vår rekommendation är att ni vänder er till er vårdcentral i första hand. Med vänlig hälsning, Audika

• Fråga ställd 13:26 15 okt 2019

när har ni droppin

Audika Rotebro svarar:

Hej Klas, vi erbjuder service-drop in varje måndag mellan 14:45 och 16:00. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:14 09 sep 2019

Vart tog min tidsbokning vägen?

Hej Lennart,

Tack för din fråga! Om du har skickat in en bokningsförfrågan via vården.se så kommer vår kundservice återkomma till dig och erbjuda dig en tid. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 12:05 31 jan 2019

Hej!
    Jag skulle byta filter på mina hörapparater men den fastnade aldrig, det nya filtret. Kan man bara komma och få hjälp med det eller måste tid bokas. Har fått hjälp tidigare med detta. Undrar även om ni har lunchstängt?

Audika Rotebro svarar:

Hej Sonia, I Rotebro har bemannad reception under alla veckans dagar så du är välkommen in med ditt vaxfilter så hjälper vi dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 11:39 12 jan 2019

var beställer jag tillbehör

Audika Rotebro svarar:

Hej Agneta, du kan beställa tillbehör i vår webshop: http://www.horselbutik.se Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik