Hjärtmottagning Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

Om Hjärtmottagning Uddevalla Sjukhus, Uddevalla

NU-sjukvårdens hjärtmottagning på Uddevalla sjukhus är en specialistmottagning för patienter med olika hjärtsjukdomar som till exempel hjärtsvikt, rubbningar i hjärtrytmen och kranskärlssjukdom. Till mottagningen kommer patienter för planerade nybesök och återbesök för att träffa specialistläkare och specialistsjuksköterskor. Vi har även dagvårdsverksamhet för elkonverteringar.

Information till patienter

Du som har avtalad tid, anmäl dig i sjukhusets centralreception i god tid före besöket. Ta med din kallelse, patientbricka, fotolegitimation och aktuell medicinlista. Vi vill också att du meddelar oss i god tid om du behöver tolk.

Undvik parfym och starka dofter med hänsyn till allergiker.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt A Plan 5, Uddevalla - visa på karta
Kardiologi