MÄVA 1, Uddevalla

Om MÄVA 1, Uddevalla

NU-sjukvården har utvecklat ett vårdkoncept som kallas för MÄVA. vilket står för medicinsk äldrevårdsavdelning. Avdelningen finns på Uddevalla sjukhus och är till för kroniskt sjuka patienter som är äldre än 75 år och som återkommande behöver akutsjukvård därför att kroppen sviktar.

På MÄVA erbjuds en helhetssyn som utgår från såväl specialistvård som ett samlat omhändertagande. Vi vill bidra med ökad tillgänglighet och trygghet, minska oro och bekymmer.
Vården på MÄVA har till uppgift att behandla aktuella sjukdomssymtom och planera, i samarbete med övriga vårdgivare, så att patienterna även fortsättningsvis får den hjälp de behöver.

Fjällvägen 9, 451 53, Uddevalla, Målpunkt A Plan 10 - visa på karta
Besökstid alla dagar kl 13:00-19:00