Öppet måndag från 00:00

Avd 7B Ortopedi Piteå sjukhus

Lasarettsvägen 14, 941 50 Piteå

Avd 7B Ortopedi Piteå sjukhus

Vid ortopedkliniken i Piteå utför vi i första hand planerade operationer, främst höft- och knäplastiker men även andra operationer gällande framförallt sjukdomar och skador i muskler och skelett. Vi har även hand om viss eftervård av patienter som opererats akut vid Sunderby sjukhus, patienter som överflyttas hit till vår vårdavdelning för fortsatt vård, efter den akuta operationen. Även patienter med andra diagnoser vårdas på avdelningen eftersom den ingår i en gemensam omvårdnadsenhet inom Medicin- och rehabiliteringskliniken. Vårdavdelningen på ortopedkliniken består av 23 vårdplatser.
Vi har både en planerad och en akut mottagning av patienter där vi tar emot patienter med skador och sjukdomar av olika slag i rörelseapparaten.
Vårt upptagningsområde innefattar hela Norrbottens län.

Informationen uppdaterades 17:17 - 13 feb, 2021

11 jan, 2014 Torulf skrev:

En remiss tog mig till ortopeden i Piteå. Snacka om ett alldeles suveränt bemötande, samt att undersökningen gick smidigt utan tråkiga väntetider . Vilket teamarbete!!!! Jag hoppas det inte dröjer för min operation

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00

Besökstider