Psykiatrin länsgemensamt

Småstugegränd 1, 943 35 Öjebyn

Psykiatrin länsgemensamt

Psykiatrin länsgemenstamt har mer än 100 anställda och över 40 vårdplatser. Här vårdas patienterna enligt LRV (lagen om rättspsykiatrisk vård) i sluten form för personer av domstol överlämnade till vård. Vi tar även emot häktade, anhållna och fängelsedömda i behov av psykiatrisk vård. För att understödja allmänpsykiatrin tar vi även emot patienter enligt LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård) för kortare akuta insatser. Sedan september 2008 finns vårdformerna ÖRV (öppen rättspsykiatrisk vård) och ÖPT (öppen psykiatrisk tvångsvård). Patienter med ÖPT och ÖRV bor i eget eller särskilt boende, men har kontinuerlig kontakt i form av besök, möten mm med integrerad öppenvårdspersonal från Psykiatrin länsgemensamt.

Informationen uppdaterades 07:02 - 31 jul, 2021