Endoskopienheten Västervik

Om Endoskopienheten Västervik

Till oss kommer du som har mag- och tarmbesvär för undersökning och utredning. Du kan till exempel ha buksmärtor, blodbrist, sväljningssvårigheter, kräkningar, ändrade avföringsvanor, blod i avföringen eller gått ned i vikt.

När du kommer till oss undersöks din mag- och tarmkanal med speciella instrument och videoteknik. Du kan till exempel undersökas genom gastroskopi, vilket innebär att en slang med kamera förs in via munnen för att titta inuti matstrupe och magsäck. Du kan också undersökas genom koloskopi eller sigmoideoskopi, vilket innebär att en slang med kamera förs in via ändtarmsöppningen för att titta på tjocktarmen. Vilken undersökning du behöver göra beror på vilka besvär du sökt vård för.

0490 - 874 75 Växelnummer
Östra Kyrkogatan 48, Västervik - visa på karta