Samtalsmottagning barn och unga Orsa

Om Samtalsmottagning barn och unga Orsa

Vi hjälper barn och unga upp till och med 17 år, med lindrig till måttlig psykisk ohälsa. Här finns kompetens och resurser att behandla bekymmer som ännu inte vuxit sig stora. Det kan till exempel handla om oro, nedstämdhet, ilskeutbrott, konflikter, stress eller sömnsvårigheter. Om det visar sig att fler resurser behövs för att reda ut problemen, får du hjälp med vidarehänvisning och remittering till rätt ställe.

Vi kan tillhandahålla insatser från hälso- och sjukvård och kommun såsom råd, stöd, bedömning och behandling. Kontakten kan ske individuellt samt i grupp. I förekommande fall samarbetar vi med andra enheter inom Region Dalarna exempelvis vårdcentral samt med elevhälsa, skola och socialtjänst. Behandling planeras och genomförs oftast i samråd med barn/ungdom tillsammans med föräldrar.

Kaplansgatan 19, Orsa - visa på karta
Psykoterapi, barn och ungdom