Lekterapi Gävle

Om Lekterapi Gävle

Alla som vårdas inom barn- och ungdomssjukvården är välkomna till lekterapin. Barn och ungdomar som är inne för dagsjukvård kan också vistas på lekterapin om behandlingen tillåter. Barn som inte kan komma själva får besök av lekterapeuten.$$Det är bra att vara förberedd inför en undersökning eller behandling, det är viktigt att den information som ges är ärlig. Hos lekterapin får barnen känna på material som ska användas, se och lära hur undersökningen går till, utföra undersökningar på en docka eller rita vad de har förstått. På lekterapin ges också möjlighet att bearbeta olika sjukhusupplevelser.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
Lekterapi