4.95
Öppet i morgon från 08:00

Åderbråcksklinikerna Stockholm

Drottninggatan 101, Stockholm

Åderbråcksklinikerna Stockholm

Tryggt, enkelt och skonsamt hos Åderbråcksklinikerna

På vår klinik i Stockholm erbjuder vi effektiv och skonsam behandling av åderbråck och ådernät med de allra senaste teknikerna. Hos oss arbetar erfarna specialister inom kärlkirurgi som anpassar behandlingen utifrån dina besvär.

Vi erbjuder behandlingar finansierad av landstinget

Vi har avtal med Stockholms Läns Landsting gällande åderbråcksbehandling. Ingen remiss krävs för dessa behandlingar och vi välkomnar också patienter från andra landsting.

Om Åderbråcksklinikerna

Åderbråcksklinikerna är ledande specialister inom åderbråcksbehandling i Norden och utför över 3000 behandlingar varje år. Idag har vi totalt 16 st kliniker, varav 10 st finns på olika orter i Sverige. Du kan besöka oss i:

• Stockholm
  • Karlstad
  • Jönköping
  • Östersund

Ny adress

Vi har precis flyttat till nya lokaler på Drottninggatan 101, precis intill Observatorielunden. Det är 5 minuters promenad från Odenplan och 10 minuter från Centralstationen.

Här kan ni se en kort video från vår nya lokal!

Välkommen att kontakta oss för att boka tid!

Informationen uppdaterades 15:03 - 13 nov, 2020

Boka behandling

Konsultation åderbråck eller ådernät
hos Åderbråcksklinikerna Stockholm

Hos Åderbråcksklinikerna Stockholm erbjuder vi konsultation hos kärlkirurg av åderbråck och/eller ådernät. Vid konsultationen görs en klinis...

Åderbråck på benen
hos Åderbråcksklinikerna Stockholm

Har du åderbråck på benen? Åderbråcken är vidgade och slingrade blodådror som oftast uppkommer på insidan av underbenen. Om de är ytliga ...

Åderbråcksbehandling
hos Åderbråcksklinikerna Stockholm

Vi erbjuder flera typer av åderbråcksbehandling På Åderbråcksklinikerna Stockholm använder vi effektiva, skonsamma och moderna behandling...

Åderbråck landstinget
hos Åderbråcksklinikerna Stockholm

Landstingsfinansierad vård Åderbråcksklinikerna Stockholm har avtal med landstinget gällande åderbråcksbehandlingar. Du behöver inte vara...

Pris från: 150 kr

Varicer
hos Åderbråcksklinikerna Stockholm

Vad är varicer? Varicer, åderbråck, är en sjukdom som beror på förträngningar i blodomloppet. På benens blodådror, venerna, sitter klaffa...

Kärlspindlar/ådernät
hos Åderbråcksklinikerna Stockholm

Ådernät finns hos många människor och är helt ofarliga men kan upplevas som kosmetisk störande. Hos Åderbråcksklinikerna Stockholm erbjuder ...

Frågor och svar

Fråga ställd 16:21 - 5 sep, 2019

Opererar ni åderbråck under fötter?

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Ewa. Vi behandlar ej fötter alls hos oss tyvärr. Du får vända dig till Vårdcentralen så får de remittera dig vidare. Hälsningar Mary

Fråga ställd 16:14 - 30 maj, 2019

Behöver boka tid för åderbråcksborttagning

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Edwina. Bokar gärna in dig tull en ultraljudsbehandling hos en av våra kärl kirurger här i Stockholm. Första besöket kostar 350 kr och tar ca 20 min. Vi finns på Drottninggatan 101 vid Odenplan. Har tid den 13/6 10:20 alt 28/6 10:40 Passar någon av dessa tider? Vänligen skicka med ditt person nr . Mvh Mary

Fråga ställd 09:13 - 1 maj, 2019

Har ni avtal med region Gotland för att få en landstingsbetald behandling utan remiss? Hälsningar Ulla

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Ulla. Du kan göra en ultraljuds undersökning här i Stockholm, och skulle du uppnå de kriterier Landstinget kräver kan du få den betald av region Stockholm. Du behöver ingen remiss för att komma till oss, utan bara ring till mig så bokar jag in dig. Kan även boka en undersökning med direkt behandling så du slipper åka två gånger från Gotland:) Ha en jätte fin första Maj. Mvh Mary

Fråga ställd 10:40 - 23 sep, 2018

Hej! Kan man delbetala avgiften för åderbråcks operation?

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Michaela, Vi har avtal med Wasa kredit som kan erbjuda allt ifrån en månads faktura, 90-dagars faktura och längre delbetalningar på 12 och 24 månader, det finns även fler alternativt än så. Vi kan hjälpa dig att på plats ansöka om detta och det går även att ansöka hemifrån. Med vänlig hälsning Jonna

Fråga ställd 19:01 - 13 nov, 2017

Hej- vänstra Jag har ett åderbråck längs hela vänstra ben c:a 8 mm. Har gjord USG och läkare rekomenderade mig RFRITT metod. Vad kostar det?

Åderbråcksklinikerna Stockholm svarar:

Hej Teresa Wanér Om åderbråckarna är lämpliga för behandling med endogen kateterbehandling (dvs. RF-kateter eller laserkateter) har vi laserbehandling och kostar 18 000 kronor vid behandling av 1 ben.

4.95 / 5

25 nov, 2020 Jennikel A. skrev:

Kunde vara fint att kunna läsa på er sida eller liknande hur patienter upplevt de 10 första dagarna direkt efter operationen som stöd i läkningsprocessen.

17 nov, 2020 Stina Å. skrev:

Mycket nöjd, trevlig personal!

5 nov, 2020 Elisabeth T. skrev:

Mer än nöjd. Urtrevlig personal. Personligt men proffesionellt bemötande uti fingerspetsarna.

3 nov, 2020 Yvonne S. skrev:

Det här var mina 3 sista åderbråcksoperationer av 12 under 38 år och absolut det bästa på alla möjliga sätt. Vet för tillfället inte vad som ska förbättras!

2 nov, 2020 Dragana T. skrev: