Centrum för Ortodonti/Pedodonti Norrköping, Folktandvården

Om Centrum för Ortodonti/Pedodonti Norrköping, Folktandvården

Vi inom specialisttandvården Ortodonti (tandreglering) och Pedodonti (barntandvård)
erbjuder behandling vid tre kliniker i Östergötland -Linköping, Norrköping och Motala.

Vi behandlar främst barn och ungdomar,
men självfallet även vuxna. Till oss kommer
du via remiss, som du får av din ordinarie tandläkare.

Vi har ett gott och nära samarbete med övriga specialistmottagningar och sjukhustandvården
inom regionen, samt med Folktandvårdens och privattandvårdens allmäntandvård.

Vid centrumet bedrivs även utbildning av specialisttandläkare inom Ortodonti, samt kurser
med varierande omfattning avsedda för allmäntandläkare, tandhygienister och tandsköterskor.

Dessutom bedrivs ett flertal forskningsprojekt inom centrumet.

I samarbete med Centrum för Oral Rehabilitering behandlas på kliniken i Motala även tandlossningssjukdomar (parodontologi).

Magasinsgatan 2, Norrköping - visa på karta
  • Fredag 07:00 - 13:00 jämna veckor