Barnavårdscentralen, Vårdcentralen Åby

Om Barnavårdscentralen, Vårdcentralen Åby

Vi arbetar med förebyggande hälsovård för barn 0-6 år samt ger stöd i föräldraskapet. Besöken sker inom det nationella barnhälsoprogrammet. Detta är frivilligt och kostnadsfritt men tiderna måste bokas. Vid besöket följs barnets tillväxt genom vägning och mätning och föräldrarna har tillfälle att ta upp egna frågor och funderingar. Vi samarbetar med Familjecentralen Solpunkten som ligger i anslutning till Barnvårdcentralen. Du kan komma i kontakt med oss genom att lämna meddelande på telefonsvararen, ange barnets personnummer och det telefonnummer vi ska ringa upp på. Telefonsvararen avlyssnas regelbundet på arbetsdagar. Du kan även ringa vårdcentralen på telefon 010 - 105 93 10.

Nyköpingsvägen 28, Åby - visa på karta
Nej