Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Mora

Om Barn- och ungdomsmedicinsk mottagning Mora

Barn- och ungdomsmottagningen vid Mora lasarett erbjuder specialistsjukvård för barn och ungdomar 0-17 år boende i Mora, Orsa, Rättvik, Leksand, Älvdalen, Malung, Vansbro kommuner. Mottagningen är en länsdelsmottagning inom Barn- och ungdomsmedicin Dalarna. Specialistsjukvård innebär att vi tar hand om sjukdomar och ohälsa som kräver mer specialistkunskap och resurser än vad som normalt finns på vårdcentralen. Vanligtvis remitteras barn och ungdomar från vårdcentral, barnavårdscentral samt skolhälsovård i mottagningens upptagningsområde.

Mora lasarett - visa på karta
Remiss eller egen vårdbegäran.
Medicin, barn och ungdom