Lungmottagningen Sunderby sjukhus

Om Lungmottagningen Sunderby sjukhus

Callme 0920-283344.$Lungmottagningen Knappval 1Lung och Allergisektionen vid Sunderby sjukhus är länets specialistklinik för sjukdomar som rör andningsorganen, andningsfunktionen, sömnrelaterade andningsrubbningar och luftvägsallergier hos vuxna. Sektionen har en vårdavdelning med 14 vårdplatser uppdelade på vård-och behandlingsplatser samt utredningsplatser. På mottagningen finns Lungmottagning och Andningsenhet och Dagvård. Vid sektionen utreds och behandlas patienter med obstruktiva lungsjukdomar som Kronisk Obstruktiv Lungsjukdom (KOL), Kronisk Bronkit, Emfysem och Astma.$Lungcancer är en annan stor och viktig patientgrupp där utredning och cytostatikabehandling sker vid sektionens Dagvård. Andningsenheten har hand om patienter med andningssvikt och sköter de patienter i länet som kräver behandling i hemmet med syrgas och respirator.

Sjukhusvägen 80, 954 42 Södra Sunderbyn - visa på karta
Ja.