Hudmottagningen Sunderby sjukhus

Om Hudmottagningen Sunderby sjukhus

Sektionen är en länsunik enhet som har ansvar för den specialiserade hud- och könssjukvården för hela Norrbotten. Hälsocentralerna står för merparten av inkommande remisser. Övriga uppdragsgivarna är andra specialister inom sluten vård, företagshälsovård samt privata hudspecialister. Vi bedömer och behandlar patienter i alla åldrar. $Sektionen erbjuder rådgivning till hela länets vårdgivare via telefon vardagar kl. 8.00-16.30 då en hudspecialist har dagjoursuppdrag. Även sjuksköterskerådgivningen både för vårdpersonal och patienter är väl fungerande. Planerade konsultationer av patienter som befinner sig på en del vårdcentraler sker via e-tjänster.$Slutenvård bedrivs på avd. 35 där vi disponerar 4 platser. Sektionen har det medicinska ansvaret för ljusbehandlingsverksamhet inom NLL.

Sjukhusvägen 80, 954 42 Södra Sunderbyn - visa på karta