Hudmottagningen Sunderby sjukhus

Sunderby sjukhus, Sjukhusvägen 10, 971 80 Luleå

Hudmottagningen Sunderby sjukhus

Sektionen är en länsunik enhet som har ansvar för den specialiserade hud- och könssjukvården för hela Norrbotten. Hälsocentralerna står för merparten av inkommande remisser. Övriga uppdragsgivarna är andra specialister inom sluten vård, företagshälsovård samt privata hudspecialister. Vi bedömer och behandlar patienter i alla åldrar.
Sektionen erbjuder rådgivning till hela länets vårdgivare via telefon vardagar kl. 8.00-16.30 då en hudspecialist har dagjoursuppdrag. Även sjuksköterskerådgivningen både för vårdpersonal och patienter är väl fungerande. Planerade konsultationer av patienter som befinner sig på en del vårdcentraler sker via e-tjänster.
Slutenvård bedrivs på avd. 35 där vi disponerar 4 platser. Sektionen har det medicinska ansvaret för ljusbehandlingsverksamhet inom NLL.

Informationen uppdaterades 18:04 - 31 mar, 2020

Logga - Kry

5 / 5

27 aug, 2020 Sophia A. skrev:

Lyhörd personal och snabbt återkoppling och hjälp. Malin sjuksköterska fantastiskt bemötande över telefon!

Måndag - Torsdag : 07:45 - 15:45
Fredag : 07:45 - 09:00