Reumatologiska mottagningen Sunderby sjukhus

Om Reumatologiska mottagningen Sunderby sjukhus

Den reumatologiska verksamheten bedriver en högspecialiserad vård av patienter med inflammatoriska reumatiska led-, rygg- och systemsjukdomar. Vi diagnostiserar, behandlar och följer upp på ett strukturerat sätt. Den medicinska utvecklingen inom reumatologin har medfört en total omvändning från en mera rehabiliteringsorienterad till en alltmer högt specialiserad immunologisk/medicinsk specialitet med tidig och effektiv medicinsk behandling som högsta prioritet. $Den reumatologiska verksamheten består av:$Mottagning - nås via CallMe, 0920-28 39 90 eller 1177 Vårdguidens e-tjänster. $Behandlingsenhet - infusionsbehandlingar,$tfn 0920-28 39 00.$Tre slutenvårdsplatser avdelning 35,$tfn 0920-28 20 35.

Reumatologimottagningen, Entréplan, D, Sunderby sjukhus - visa på karta
  • Tisdag - Torsdag 07:30 - 16:00
Ja. För att komma på ett första besök, nybesök, till mottagningen krävs remiss från läkare. Alternativt en egen vårdbegäran, denna gör du genom att skriva ut och fylla i blanketten på följande länk: https://samarbeta.nll.se/producentplats/div-ns-bas-reusy/_layouts/15/VISDocIdRedir.aspx?ID=nsreusy-5-122
Reumatologi

Reumatologiska mottagningen Sunderby sjukhus

3,5

05:14 - 27 mar, 2019 skrev:

Har aldrig träffat samma läkare (fem besök).
Svårt att komma fram via telefon, men god respons via 1177.

08:14 - 15 feb, 2019 skrev:

Fin personal, men fruktansvärt svårt att komma fram till mottagningen. I detta fall för receptförnyelse. Det är i 9 fall av 10 som man lyckas bli uppringd. Detta bör förbättras. Annars en ros till personalen!

3,0