Operationsavdelningen Sunderby sjukhus

Om Operationsavdelningen Sunderby sjukhus

Vid Sunderby sjukhus opereras patienter, som är planerade och akuta.$En stor del av dessa operationer görs i dagkirurgi, vilket innebär att patienterna åker hem operationsdagen.$Vi har 15 operationssalar och servar följande specialiteter – allmänkirurgi, urologi, gynekologi, ögon, öron-näsa-hals, ortopedi, käk- och munsjukdomar, medicin för barn och vuxna. Vi är drygt 100 personer, som arbetar på operation – narkossjuksköterskor, operationssjuksköterskor och undersköterskor. $ $Vi opererar ca 10 000 patienter per år, varav ca 60 % sker i dagkirurgi.

Ej angivet Växelnummer:
Operationsavdelningen, Sunderby sjukhus, Sjukhusvägen 10, 954 42 Södra Sunderbyn - visa på karta
Kirurgi