Endoskopimottagningen Sunderby sjukhus

Om Endoskopimottagningen Sunderby sjukhus

Endoskopienheten är en mottagning som är öppen dagtid helgfria måndagar-fredagar. Vi utför olika endoskopiska undersökningar och behandlingar. De vanligaste undersökningarna är gastroskopier, koloskopier, sigmoideoskopier och ERCP:er, där de djupa gallgångarna röntgas och åtgärdas. Vi opererar även in gastrostomier (PEG). Endoskopienheten på Sunderby sjukhus är specialistkompetenscentrum i Region Norrbotten, därför kommer patienter från hela Norrbotten för olika terapeutiska behandlingar och endoskopiska operationer. Vi utför både planerade och akuta endoskopier.$Det pågår en spännande utveckling av den endoskopiska verksamhetens undersökningar och behandlingar. Vi tar del av den utvecklingen och arbetar ständigt med förbättringsarbete där vi själva initierar och driver på utvecklingen hos oss.

Sjukhusvägen 10, 954 42 SÖDRA SUNDERBYN - visa på karta
Det går bra att ringa oss på 0920-28 22 24 (du blir uppringd)$Måndag - torsdag 07.30-15.00$Fredag 07.30-14.00
Endoskopiverksamhet, Kirurgi