1/5
4.97

Rehdo

Kristinelundsgatan 16, 2 tr, 411 37 Göteborg

Rehdo

Varmt välkommen till Rehdo!

Rehdo är specialister på neurologisk rehabilitering och hjälper personer i rehabiliteringen efter olika neurologiska skador och sjukdomar. Vi finns i samma lokaler som Frisk&Kry i centrala Göteborg.

Vi erbjuder professionell kompetens kombinerat med starkt personligt engagemang där målet är bästa bestående bättring och en god förståelse hur det fungerar.

Vad kan Rehdo hjälpa till med?

På Rehdo arbetar vi i huvudsak med neurologisk rehabilitering. Det kan gälla förskrivning av läkemedel, utfärdande av intyg, diagnosticering, prognos, behandlingsstrategier, råd om livsstil, fysisk aktivitet och att leva med symtom och sjukdom.

Vi har korta väntetider och bokas lättast via mail!

Samarbeten

Kliniken har ett nära samarbete med sjukgymnaster, psykologer, arbetsterapeuter, specialistläkare inom allmän medicin, neurologi, hud med flera.

Rehdo är inte ansluten till landstinget.

Informationen uppdaterades 15:12 - 29 jan, 2018

Boka behandling

Spasticitet
hos Rehdo i Västra Frölunda

Vad är spasticitet? Spasticitet är ett tillstånd där musklerna är mer spända än de borde. Det uppstår ibland vid neurologiska skador och ...

Migrän
hos Rehdo i Västra Frölunda

Vad är migrän? Migrän är akuta anfall av sprängande huvudvärk som kan pågå i ett halvt till tre dygn. Värken blir oftast värre om man ans...

Svettbehandling (hyperhidros)
hos Rehdo i Västra Frölunda

Att drabbas av extrem svettning, medicinskt kallat hyperhidros, är väldigt sällsynt och tillståndet uppstår vanligtvis under puberteten elle...

Rehabilitering
hos Rehdo i Västra Frölunda

Hos oss på Rehdo kan du diskutera och få hjälp med dina frågor inom neurologisk rehabilitering. Vi kan hjälpa dig och ge tips och råd om hur...

Botox
hos Rehdo i Västra Frölunda

På Rehdo erbjuder vi estetisk injektionsbehandling med läkemedlet botulinumtoxin som kan man dämpa åldersrelaterade rynkor. De vanligaste om...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:09 - 5 feb, 2021

Hej, undrar om ni tar emot remisser för migrän? Och utför toxin behandlingar mvh Anna

Rehdo svarar:

Hej! Vi tar emot remiss absolut men eftersom vi är helt privata kommer kostnaden ändå bli densamma för patienten, 1800:- per behandling och läkemedlet hämtar man på Apoteket. Där ingår det i deras högkostnadsskydd dock. Men remiss är ju ett bra sätt att få kontakt och bakgrundsinfo och vi skriver alltid remissvar till inremitterande. /Dr Patrik Säterö på Rehdo

Fråga ställd 02:18 - 21 dec, 2019

Är en tävlingsfriidrottare. Har drabbats av ännu odiagnosticerad handikappande skada/sjukdom. Successiv försämring senaste året. Har feltolkats som stroke av flera läkare. CT-hjärna u.a. Diagosen utesluten. Symptom: spasticitet primärt i armar, progredierande felställningar med funktionsnedsättning, först i vä. arm o. hand med ofrivilliga neurologiska skakningar, i höst även i hö. arm och hand. Allt svårare klara mig i ADL och kan inte träna/tävla friidrott, jobba (är akademiker). Symptomen började smygande efter två kontroversiella op. av hö. fot för misstänkt Mortons neurom. En ortopedläkare bedömde diagnosen istället vara: Fraktur sequale och ledvärk. Vad kan jag ha drabbats av för sjukdom/diagnos? Finns det någon behandling?

Rehdo svarar:

Hej Det var en komplex bild. Jag är rehabspecialist och jag utreder inte något på min klinik. Jag behandlar olika diagnoser ffa med botulinumtoxin. Tyvärr är inte Rehdo rätt klinik att nysta vidare i detta. Vänligen Patrik Säterö

Fråga ställd 13:14 - 11 okt, 2019

Har ni avtal med vg regionen gällande hyperhidros i huvudet?

Rehdo svarar:

Hej och tack för frågan! Nej vi har inget avtal med landsting eller region. /Dr Patrik Säterö

Fråga ställd 06:22 - 13 sep, 2019

Hej hej jag undrar om detta fortfarande är aktuella? Jag lider av spänningsvärk i axlar och nacke som ger huvudvärk Är sugen på att testa denna bitox metod men vill veta mera om pris m.m mvh Emma

Rehdo svarar:

Hej I högsta grad aktuellt. Jag ger behandling av spänningshuvudvärk med botulinumtoxin för 3300:-. Kontakta mig på patrik@rehdo.se för att få mer info och boka tid.

Fråga ställd 15:36 - 28 jun, 2019

Vad kostar preparatet man tar med från apoteket? Ingår det i högkostnadsskyddet

Rehdo svarar:

Botulinumtoxin ingår i högkostnadsskyddet när det används mot godkända indikationer som migrän och hyperhidros. Priset beror på hur mycket man köpt för det senaste året, men maxtaket är 2300:- på ett år.

4.97 / 5

13 aug, 2020 Ida-Maria E. skrev:

13 mar, 2020 Lena S. skrev:

Jag hjälp på nätet för överdriven svettning i ansikte och huvud och fann Patrik och det blev verkligen min räddning. Vilken underbar läkare han är. Jag kände mig så trygg från första stund. Och resultatet är helt fantastiskt. Numera har mina svettningar förbättrats avsevärt och ett livslångt lidande är numera ett minne blott.

19 nov, 2019 Lena H. skrev:

En läkare som lyssnar, förklarar och behandlar som ingen annan. Han borde föreläsa på läkarutbildningen om patientbemötande. Och min migrän har gått från kronisk till ett par anfall i månaden.

28 okt, 2019 Lidia D. skrev:

Väldigt trevligt, lugnt och högkvalitativt mottagande. Delgavs information på ett begripligt och pedagogiskt sätt. Behaglig och kunnig läkare, med humor. Helhet: sällsynt GOD.

11 jan, 2019 Cassandra skrev:

Så himla nöjd, både med Patrik som läkare och resultatet av behandlingen. Han var noga, förklarade alla frågor så man kände sig trygg. Han lyssnade på mina önskemål och resultatet blev precis därefter. Kommer absolut fortsätta gå hos Patrik! Toppbetyg ✨✨✨✨✨