Närhälsan Sannegården barnavårdscentral, Göteborg

Om Närhälsan Sannegården barnavårdscentral, Göteborg

Närhälsan Sannegården barnavårdscentral är de nyföddas naturliga första kontakt med hälso- och sjukvården fram till skolstart.
Vi erbjuder barnfamiljen ett lättillgängligt stöd med mål att främja en god hälsa hos barn och föräldrar. Vi följer barnhälsovårdens basprogram med hembesök till alla nyfödda, hälsoundersökningar och vaccinationer och vi finns där du bor.
Hos oss på Närhälsan Sannegården barnavårdscentral träffar du Eva som är bvc-sköterska, Gülseren som är undersköterska och någon av våra distriktsläkare Siw Ewers eller Lena Fölsch.
Vi arbetar i team med socionom och psykolog samt har nära samarbete med förskola och skolhälsovård.
Vi finns i samma lokal som Närhälsan Kyrkbyn vårdcentral.

Vintergatan 1A, 417 58, Göteborg - visa på karta