Värtavägen 30, Stockholm - Visa på karta

Logo FertilitetPlus

Om FertilitetPlus

FertilitetPlus utför fertilitetsutredningar och behandlingar för par som har svårt att få barn. Vi kan även hjälpa till vid problem med aktivt immunförsvar.

FertilitetPlus är en mindre och diskret mottagning där vi ser och värnar om alla patienter genom ett stort personligt engagemang. Vi har allt som oftast inga väntetider.

FertilitetPlus hittar du i Privata Barnmorskors gamla lokaler på Värtavägen 30. Vi har samarbete med Doktor Wang, specialist inom urologi och andrologi.

Vi är specialiserade på barnlöshetsutredningar och spermaanalyser. Vår mottagning besöks årligen av ett stort antal par med ett flertal olika bakgrundsproblem.

Bakgrund

Vi på FertilitetPlus har jobbat med utredning av barnlöshet och fertilitetsproblem sedan 1989 - de första 25 åren på Andrologmottagningen på Sophiahemmet, år 2013 flyttade vi till större lokaler på Akademikliniken, Specialistklinikerna på Storängsvägen 10, Centrum för Andrologi och Urologi. F.r.o.m juni 2017 sitter vi på Värtavägen 30, nära Tessinparken på Östermalm/Gärdet.

Varför välja oss?

Eftersom kvinnans ägglossning inte alltid infaller på veckodagar erbjuder vi behandling även lördag, söndag och övriga helger. Kontakta oss gärna för frågor om och kring immunologi.

Remiss behövs ej för att kontakta oss.

Välkommen att ta kontakt med oss!

Informationen uppdaterades 25 oktober 2019 av Vården.se

Behandlingar hos FertilitetPlus

Ofrivilig barnlöshet hos FertilitetPlus i Stockholm

Om man har försökt få barn under lång tid utan att lyckas kan det till exempel bero på att kvinnan inte har ägglossning eller att mannens sp...

Spermaprov hos FertilitetPlus i Stockholm

2 500 kr

Manlig fertilitet sjunker med ökad ålder, men det sker mer gradvis och män är fertila högre upp i åren än kvinnor. Problem med spermakvalite...

Fertilitetsutredning för män och kvinnor hos FertilitetPlus i Stockholm

Endast konsultation 1000 kr, full utredning 2.500 kr inkl blodprov, exkl spermaprov. Utredning inkl spermaprov 4.500 kr. Återbesök för provsvar 500 kr.

Hur lång tid tar det att bli gravid? Att bli gravid bör generellt sett inte ta mer än 12 månader för ett fertilt par, givet att man har r...

Provtagning inför behandling utomlands hos FertilitetPlus i Stockholm

1 000 kr Pris för konsultation avseende behandling utomlands.

Om du ska få behandling utomlands behövs det ofta tas olika typer av prover inför behandlingen. Dessa prover kan tas innan avresa och är någ...

PROfertil hos FertilitetPlus i Stockholm

PROfertil är det kraftfulla tillskottet för att på naturlig väg öka chanserna till att få barn. PROfertil är den första produkten på mar...

Immunsuppression hos FertilitetPlus i Stockholm

Hjälp och behandling vid överaktivt immunförsvar samt vid flertalet missfall. Vi samarbetar med flera kliniker utomlands, bl.a Dr. Dimitris ...

Rådgivning hos FertilitetPlus i Stockholm

fr. 350 kr

Patienter under utredning kan boka tid hos oss för receptrådgivning och remiss till ultraljud. Kontakta oss på FertilitetPlus för att bok...

Missfall hos FertilitetPlus i Stockholm

Missfall innebär att graviditeten avbryts av sig själv och att fostret stöts ut ur livmodern. Missfall är ganska vanligt förekommande och sk...

Telefonkonsultation hos FertilitetPlus i Stockholm

700 kr 15 min

Bor du i annat län än Stockholm eller har du svårigheter att besöka mottagningen? Telefonkonsultation är för dig som inte har möjlighet a...

Fertilitet över 40 hos FertilitetPlus i Stockholm

Många väljer idag att skaffa barn senare i livet. Vanligtvis uppmanar man till att försöka bli gravid i ett år innan man söker hjälp, men de...

Autoimmuna sjukdomar och graviditet hos FertilitetPlus i Stockholm

Har man en autoimmun sjukdom kan man ha svårighet att bli gravid eller oroa sig för komplikationer som kan uppstå i samband med graviditet. ...

Marie Antonsson

Marie Antonsson

Barnmorska
Jag har tidigare arbetat 25 år på Sophiahemmet/Andrologmottagningen med infertilitetsutredningar. Tidigare jobbade jag tillsammans med Dr Staffan Norén men sedan en tid tillbaka med Dr Eugen Wang.

Dr Eugen Wang

Dr Eugen Wang

Leg. läkare, spec urologi.

Karta - Värtavägen 30, Stockholm

FertilitetPlus

18:39 - 07 jul, 2019 skrev:

Efter flera år av ofrivillig barnlöshet och fem IVF-försök som inte gett resultat började vi läsa om att överaktivt immunförsvar kan orsaka oförklarad barnlöshet. Detta utreds och behandlas på många IVF-kliniker utomlands, och det pågår en hel del forskning internationellt inom området (reproduktiv immunologi), men i Sverige är detta inte lika vedertaget inom vården. Till slut hittade vi FertilitetPlus och Marie Antonsson som hjälpte oss. Med hjälp av blodprov (vita blodkroppar) och min sjukdomshistoria kunde hon konstatera att det var motiverat att försöka behandla med läkemedel som lugnar ner immunförsvaret och frågade om vi ville prova det. Vi blev gravida direkt (på sjätte IVF-försöket) med immunbehandlingen, och vi är övertygade om att det var immunbehandlingen som gjorde skillnad. Nu är vårt efterlängtade barn här och det går inte att uttrycka i ord hur tacksamma vi är!

Jag kan rekommendera alla som lider av oförklarad barnlöshet eller återkommande missfall att läsa på om detta och ta hjälp av Marie på FertilitetPlus. Hon är en av få i Sverige som tar sig an detta och är dessutom trevlig, klok, omtänksam och flexibel.

16:05 - 07 jun, 2018 skrev:

Tack vare Marie (och dr Wang) som tog emot mig och min sambo och lyssnade på oss när ingen annan gjorde det så sitter vi nu här med en liten tjej på 3 månader! Det visade sig att jag har för aktivt immunförsvar och med deras hjälp så lyckades vi till slut få barn. Rekommenderar dom starkt!

10:19 - 25 okt, 2017 skrev:

Efter flera IVF behandlingar som ledde till misslyckade försök och flera missfall så hittade jag denna klinik.
Ytterligare utredningar gjordes och det visade sig att jag har aktivt immunförsvar. Med rätt behandling sitter jag här nu, gravid i v34 och både jag och barnet i magen mår bra! Är evigt tacksam för att denna hjälp finns att få i Sverige genom FertilitetPlus och Marie. Tack!

08:49 - 09 okt, 2017 skrev:

bra och vänligt emötande på fertilitetplus. Efter månader av runtslussande fick vi äntligen ordentlig hjälp. Syster Marie är fantastisk och väldigt engagerad.

13:21 - 22 aug, 2017 skrev:

Marie är fantastisk. Professionell, engagerad och empatisk. Man får den hjälp som krävs utan krångel!

07:08 - 23 jan, 2017 skrev:

Jag vill varmt rekommendera denna mottagning . Jag gjorde två hormonbehandlingarna och det tog sig på andra försöket. Syster Marie är underbar , tusen tack !!! ❤

16:13 - 21 nov, 2016 skrev:

Ringde och fick ett väldigt proffesionellt bemötande. Har slussats fram och tillbaka men nu äntligen får jag den hjälpen som jag behöver kan varmt rekommenderas .

12:09 - 09 aug, 2016 skrev:

PERFEKT !!!

18:13 - 21 okt, 2015 skrev:

Syster Marie är helt enkelt den bästa som finns! Oerhört proffsig och ett fantastiskt trevligt bemötande och stöd. Det är som att inget är omöjligt för Marie. Den hjälp vi har fått på deras mottagning är helt ovärderlig för oss i våra försöka att skaffa barn. Hon har hjälpt oss med både insemination och med immunsupport när vi gjort IVF utomlands och i Sverige.

15:35 - 14 okt, 2015 skrev:

Otroligt bra mottagning, alltid trevligt och hjälpsamt mottagande och går alltid att få tid även med kort varsel!

10:13 - 30 sep, 2015 skrev:

Vänligt bemötande och god flexibilitet. Kan varmt rekommendera att kontakta FertilitetsPlus om behov finns.

07:45 - 27 sep, 2015 skrev:

Stort tack till Marie för hennes varma och professionella mottagande! Hennes hjälp med IL-dropp i samband med mina äggdonationsbehandlingar har varit ovärderlig. Hon har alltid varit flexibel med tider, vardag som helg, och ett stöd med sin kunskap. Har nu för första gången plussat och ser fram emot att hon följer mig på resan med fortsatt behandling!

Är så tacksam för att hon finns och hjälper oss som behöver dessa tjänster och hennes expertis inom området, inte alla kliniker ger samma stöd och har nytänkande!

PH

16:58 - 09 jan, 2014 skrev:

Professionellt bemötande från första dagen, tydlig information och en trygghet i all ovisshet. Är på väg in i vecka 10 nu och är så glada över all hjälp både från Marie och Sofiahemmet! Tack! / E&E

21:22 - 19 nov, 2013 skrev:

Kan varmt rekommendera denna mottagning. Har gjort utredning och behandlingar. Syster Marie ordnade alltid tider och hjälpte till med all behandling, prover, mediciner mm. Toppen att de har helgtider också!

• Fråga ställd 21:07 04 nov 2019

Jag är 55 år gammal och vill bli gravid med min kärlek. Han har ingen barn och vi vill ha ett barn tillsammans. Finns möjlighet för oss att jag blir gravid?

Tyvärr kan vi inte hjälpa dig . Mvh

• Fråga ställd 18:57 02 nov 2019

Hejsan! Jag har haft 2 missfall ett i maj och ett nu i oktober den 23 2019. Kan jag få hjälp av er och få en utredning? Jag är 38 år. Mvh Caroline Jansson

FertilitetPlus svarar:

Välkommen till Fertilitetplus tisdag 12/11 kl 10.00. Bekräfta gärna att tiden passar . Mvh Marie

• Fråga ställd 18:07 06 aug 2019

Hej

Jag är gravid i v 9 efter tre missfall (MA), varav ett i vecka 19. Är 42 år.
    Var på ul idag och läste då om er. Intresserad av att veta om jag har överaktivt immunförsvar... men nu är jag ju redan gravid- kan jag besöka er ändå?
    Är naturligtvis rädd för ett MA igen.

FertilitetPlus svarar:

Du är så välkommen . Kontakta Marie på tel 0708-883836. Tala gärna in ditt telefonnr så ringer vi upp. Mvh

• Fråga ställd 11:01 06 aug 2019

Har ni någon åldersgräns för fertilitetsutredningar?

Nej egentligen inte . Mvh

• Fråga ställd 06:03 26 jul 2019

Hej
    Mitt namn är Ingrid och jag undrar om man kan vända sig till er om jag misstänker att överaktivt immunförsvar ligger bakom mina missfall? Jag vet alltså inte. Har inte fått det undersökt av någon läkare.

mvh Ingrid

Välkommen att boka tid till fertilitetplus. Mvh Marie