• 010 - 888 54 07

• Lunchstängt 12.00-12.30

4,9

Logo Audika Kungsholmen

Om Audika Kungsholmen

Välkommen till Audikas hörselklinik på Sankt Eriksgatan i Stockholm! Vad behöver du hjälp med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Det här kan du få hjälp med hos Audika Kungsholmen

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Hos oss kan du göra hörseltest

Första steget mot en bättre hörsel är alltid ett hörseltest. Ett hörseltest kostar 100 kr (frikort gäller) och du behöver ingen remiss för att boka en tid hos Audika Kungsholmen. Du kan läsa mer om hörseltest på vår hemsida.

Audika Kungsholmen är auktoriserad av Region Stockholm

Vår hörselklinik på Sankt Eriksgatan i Stockholm är auktoriserad av Region Stockholm inom primär hörselrehabilitering. Det betyder att Audika följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning är du välkommen till oss. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Följ Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kungsholmen

Hörseltest hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Upplever du tecken på nedsatt hörsel, som till exempel att det är svårt att följa med i konversationer när många pratar samtidigt? Då kan vi...

Hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Vi på Audika Kungsholmen erbjuder smarta hörapparater anpassade efter ditt liv, dina behov och din livssituation. Hos oss hittar du olika mä...

Batterier till hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kungsholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Plan 5, Stockholm

Audika Kungsholmen

4,9

22:28 - 06 jul, 2020 skrev:

Jag behövde snabb hjälp då mina hörapparater slutade att fungera och jag fick snabb hjälp hos Audika. Deras kundservice hjälpte mig att snabbt få en tid hos en mycket kompetent audionom som hjälpte mig på bästa tänkbara sätt. Kan varmt rekommendera Audika till alla för hjälp med sin hörsel!

13:22 - 14 nov, 2019

17:21 - 16 maj, 2019 skrev:

Mycket nöjd med mina besök

16:00 - 08 maj, 2019 skrev:

TACK!!!

15:59 - 08 maj, 2019

15:58 - 08 maj, 2019

15:56 - 08 maj, 2019

09:19 - 12 mar, 2019 skrev:

Taxi kan ej parkera utanför och om man är rörelsehindrad är det svårigheter.

09:18 - 12 mar, 2019 skrev:

00:11 - 07 jul, 2015 skrev:

Kunnig och serviceinriktad personal. Tack för all hjälp /Maria S

• Fråga ställd 15:20 11 apr 2019

Hej Audika.
    Har små hörapparater genom er och undrar jag om det finns hjälpmedel till dessa? Bland annat till tv och en smarttelefoner, (android).

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Anita, vi skulle behöva lite mer information om dina hörapparater (modell osv) innan vi kan svara på din fråga. Har du möjlighet att ringa oss på 0200-11 14 50 så kan enklare hjälpa dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 01:31 19 okt 2018

Hej. Jag har två av era hörapparater sen drygt ett år tillbaka och är nöjd med dem. Men nu har den ena fått ett brus sen en tid tillbaka och idag när jag skulle byta batteri så funkade det inte. Provade förstås med ett batteri till men samma resultat. Den är inte helt död men inte som förut. Bytte filter häromdagen så det är inte felet. Kan jag komma till St Eriksgatan utan att beställa tid så ni kan kolla? Hälsningar Ann-Sofie Rundlöf

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Ann-Sofie, tack för din fråga! Du kan göra en bokningsförfrågan till oss så ska vi se hur vi kan hjälpa dig! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik