• 010 - 888 54 07

Sankt Eriksgatan 44, Plan 5, Stockholm - Visa på karta

4,9

Logo Audika Kungsholmen

Om Audika Kungsholmen

Välkommen till Audika på Kungsholmen!

Vi är experter på hörsel. Hos oss arbetar legitimerade audionomer med målet att du ska höra så bra som möjligt. Audika Kungsholmen ligger på Sankt Eriksgatan vid korsningen Fleminggatan – enkelt att nå via hiss från gatuplan.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Audika på Kungsholmen erbjuder hörselundersökningar samt utprovning och service av hörapparater och andra hörselhjälpmedel. Du som behöver höra bra på jobbet kan även få hjälp med arbetsplatsanpassningar och formgjutna hörselskydd.

Vi arbetar på uppdrag av Region Stockholm med utprovning av hörapparater vid så kallad primär hörselrehabilitering. Du behöver ingen remiss för att komma till oss och hörselundersökningen kostar 100 kr (frikort gäller, gratis för dig över 85 år).

Primär hörselrehabilitering är en del av ”Vårdval hörsel” som innebär att landstinget ger privata kliniker i uppdrag att utföra hörselvård. I Stockholm finns även ”Fritt val” som innebär att du kan välja att prova ut hörselhjälpmedel ur Audikas privata sortiment och använda en så kallad hörselcheck (rekvisition) för delar av kostnaden.

Om Audika

Prova i lugn och ro

Oavsett om du lånar hörapparat från Region Stockholm eller köper hörapparat ur Audikas privata sortiment får du 30 dagars provperiod så att du har tid att prova och vänja dig vid hjälpmedlen. Dessutom har du 3 års reklamationsrätt.

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Aktuellt just nu

Informationen uppdaterades 08 maj 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Kungsholmen

Hörseltest hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Första steget till en bättre hörsel är en hörselundersökning hos en av våra legitimerade audionomer. Besöket kostar 100 kr (frikort gäller, ...

Hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Audika på Kungsholmen erbjuder utprovning och anpassning av hörapparater. Vad är en hörapparat? En hörapparat är ett diskret hjälpmede...

Batterier till hörapparater hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Kungsholmen kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online hos Audika Kungsholmen i Stockholm

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - Sankt Eriksgatan 44, Plan 5, Stockholm

Audika Kungsholmen

4,9

13:22 - 14 nov, 2019

17:21 - 16 maj, 2019 skrev:

Mycket nöjd med mina besök

16:00 - 08 maj, 2019 skrev:

TACK!!!

15:59 - 08 maj, 2019

15:58 - 08 maj, 2019

15:56 - 08 maj, 2019

09:19 - 12 mar, 2019 skrev:

Taxi kan ej parkera utanför och om man är rörelsehindrad är det svårigheter.

09:18 - 12 mar, 2019 skrev:

00:11 - 07 jul, 2015 skrev:

Kunnig och serviceinriktad personal. Tack för all hjälp /Maria S

• Fråga ställd 15:20 11 apr 2019

Hej Audika.
    Har små hörapparater genom er och undrar jag om det finns hjälpmedel till dessa? Bland annat till tv och en smarttelefoner, (android).

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Anita, vi skulle behöva lite mer information om dina hörapparater (modell osv) innan vi kan svara på din fråga. Har du möjlighet att ringa oss på 0200-11 14 50 så kan enklare hjälpa dig. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

• Fråga ställd 01:31 19 okt 2018

Hej. Jag har två av era hörapparater sen drygt ett år tillbaka och är nöjd med dem. Men nu har den ena fått ett brus sen en tid tillbaka och idag när jag skulle byta batteri så funkade det inte. Provade förstås med ett batteri till men samma resultat. Den är inte helt död men inte som förut. Bytte filter häromdagen så det är inte felet. Kan jag komma till St Eriksgatan utan att beställa tid så ni kan kolla? Hälsningar Ann-Sofie Rundlöf

Audika Kungsholmen svarar:

Hej Ann-Sofie, tack för din fråga! Du kan göra en bokningsförfrågan till oss så ska vi se hur vi kan hjälpa dig! Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik