Barnavårdscentralen Åsa, Åsa

Om Barnavårdscentralen Åsa, Åsa

Vid er sida de första åren

Att få barn innebär en stor förändring i livet. Vi följer ditt barns utveckling och ger dig råd och stöd i ditt föräldraskap. Du kan fråga oss om det mesta, från oro kring barnets hälsa till hur man kan förhålla sig till olika vardagsproblem.

Alla besök på barnavårdscentralen är gratis. Barnavårdscentralen är en del av vårdcentralen, och barnet listas där. Om barnet blir sjukt eller skadar sig ska du i första hand vända dig till vårdcentralen.

På barnavårdscentralen (BVC) får ni:

§ Hälsoundersökningar (fysisk, psykisk och social utveckling)

§ Vaccinationer

§ Amningsråd

§ Kostråd

§ Råd om sömn

§ Stöd i föräldrarollen

Efter ditt barns födsel kontaktar du oss för ett besök. Vi erbjuder hembesök till alla nyblivna föräldrar.

Vi som arbetar här är BHV-sjuksköterskor och BHV-läkare med särskild kunskap om barns hälsa och utveckling.

Pölagårdsvägen 27 - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 08:00 - 17:00