Ögonklinikens operationsavdelning, Karlskrona

, Karlskrona

Ögonklinikens operationsavdelning, Karlskrona

Vi utför grå starr-, skelögdhets- och ögonlocksoperationer. Dessutom opererar vi hudförändringar som finns i ögonregionen och genomför trycksänkande operationer. Varje dag utförs upp till 20 ögonoperationer. Operationer utförs måndag-fredag av en av våra ögonspecialister. Även en sjuksköterska eller ögonsjuksköterska och en undersköterska medverkar för assistans. Förundersökning inför operation genomförs på mottagningen. När denna undersökning är gjord kallas man till operation vid ett senare tillfälle. Akuta operationer under dagtid utförs på ögonklinikens operationsavdelning. Under övrig tid sker operationer på centraloperation i Karlskrona eller remitteras för åtgärd till ögonkliniken i Malmö och Lund eller till annat specialistvårdssjukhus. Ögonklinikens operationsavdelning finns i Karlskrona i byggnad 13, plan 7. Åtgärder som måste utföras i ögats bakre del remitteras till ögonkliniken i Malmö och Lund.

Informationen uppdaterades 17:25 - 15 feb, 2021

Måndag : 13:30 - 14:30