Specialistrehabilitering Karlshamn

Blekingesjukhuset, Entrévägen, huvudentré

Specialistrehabilitering Karlshamn

På specialistrehabiliteringen arbetar vi med att förbättra dina funktioner och minimera de funktionsnedsättningar som du har. På så sätt kan du få ett välfungerande liv med god livskvalitet. Det kan också innebära förberedelse för att återgå till arbete eller utbildning. Till specialistrehab kommer du för fortsatt rehabilitering när du har varit inlagd på vår rehabiliteringsavdelning. Du kan också komma hit på remiss från övriga sjukhuset, primärvården, företagshälsovården eller försäkringskassan. För att få komma till specialistrehab behöver du i regel ha kontakt med två eller flera av teamets yrkeskategorier. I teamen ingår arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare, neuropsykolog, sjukgymnast, sjuksköterska och undersköterska. Läs mer om oss under fliken Vårt utbud.

Informationen uppdaterades 17:14 - 13 feb, 2021

5 / 5