Kirurgmottagningen Länssjukhuset Ryhov

Kirurgmottagningen Länssjukhuset Ryhov

, Jönköping

Sjukhusgatan, Jönköping, huvudbyggnaden., 55185

Ansträngd parkeringssituation på Länssjukhuset Ryhov Just håller vi på att bygga om huvudentrén på Länssjukhuset Ryhov och därför är det ont om parkeringsplatser. Ska du besöka sjukhuset vill vi därför be dig som har möjlighet att ta bussen, cykeln eller promenera samt att vara ute i god tid.

Kirurgmottagningen tar emot patienter med sjukdomar främst i övre- och nedre mag-, tarmkanalen, i kärlen samt i hormonbildande organ.

Kirurgmottagningen utför behandlingar, operationer och så kallade endoskopiska ingrepp där man med hjälp av ett slangliknande instrument, endoskop, undersöker invärtes organ. Kirurgkliniken har huvudansvaret för alla patienter med kirurgiska sjukdomar. Kliniken är indelad i fyra team med speciell inriktning på olika kirurgiska sjukdomsgrupper.

Nedre mag- tarmteamet, övre mag- tarmteamet, bröst- och endokrinteamet och kärlteamet. Varje team ansvarar för egna vårdplatser och har specialistmottagningar för remisspatienter.

Informationen uppdaterades 03:30 - 28 mar, 2024

2 dec, 2021

Den 3/11 -21 behandlades jag för en förträngning i matstrupen. En ballongvidgning gjordes och resultatet blev väldigt bra, det är mycket lättare att äta efter detta. Jag vill tacka teamet som behandlade mig med läkare, narkossköterska m.fl. Jag är mycket tacksam för hjälpen jag fick, för att jag fick tydlig information om vad som skulle ske och framför allt för den värme och omtänksamhet jag fick av alla i teamet. TACK!

Här kan du se omdömen som Kirurgmottagningen Länssjukhuset Ryhov har fått i Nationella Patientenkäten.

Endoskopiverksamhet, Endokrin kirurgi, Kirurgi, Kolorektal kirurgi, Kärlkirurgi, Övre gastroenterologisk kirurgi