Öppet, idag till 16:00

Syncentralen Landstingshuset Luleå

Robertsviksgatan 9, Stadsvikens Hälsocentral, Plan 3 , 971 89 LULEÅ

Syncentralen Landstingshuset Luleå

Syncentralen är en länsövergripande verksamhet och har som uppgift att genom habilitering/rehabilitering hjälpa dig som har en synnedsättning att få vardagen att fungera lättare. Det kan handla om rådgivning och stöd samt utprovning och inträning av olika synhjälpmedel. Till syncentralen kommer du med remiss från ögonläkare om synskärpan med bästa korrektion på bästa ögat inte är bättre än 0,3 eller om det finns inskränkningar i synfältet. Barnneurolog kan skicka remiss på personer med diagnostiserad CVI H47.7, Cerebral Visual Impairment.

Informationen uppdaterades 17:03 - 3 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

13 dec, 2016 anna-louise skrev:

Ang. operation av ögonlock Jag vill särskilt tacka för det fina mottagande jag fick före- under- och efter operationen. Jag är mycket nöjd. Stort tack till ögonläkare och sjuksköterskor som utförde ögonlock-plastiken.

Måndag - Torsdag : 08:00 - 16:00
Fredag : 08:00 - 15:00