Huddinge-Botkyrka beroendemottagning, Beroendecentrum Stockholm

Ambulansgatan 2 C,HUDDINGE

Huddinge-Botkyrka beroendemottagning, Beroendecentrum Stockholm

Du som är 18 år eller äldre och har problem med alkohol, droger, läkemedel eller spel kan få hjälp hos oss. På mottagningen gör vi en bedömning av din beroendeproblematik. Vi erbjuder ett brett utbud av behandlingar som kan individanpassas. Tillsammans kommer vi överens om vilken behandling som är det bästa alternativet för dig. Därefter erbjuds du behandling enligt den vårdplan som tagits fram för dig. Du kan söka direkt till oss genom att ringa eller fylla i en egenanmälan via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Du kan även söka genom en remiss från läkare. Vid akut vårdbehov kontakta Beroendeakuten Stockholm som har öppet dygnet runt, året om. Du kan ringa 08-123 459 00 eller besöka akuten direkt på Vårdvägen 11 byggnad 09 vid S:t Görans sjukhus i Stockholm. Du som har fått vård inom Akut- och heldygnsvården kan få en tid hos oss för uppföljning dagen efter utskrivning (helgfria vardagar).

Informationen uppdaterades 09:07 - 18 feb, 2021