Avdelning M69, Psykiatri Sydväst

Huddinge sjukhusområde M69,Besöksadress: Hörselslingan 3,STOCKHOLM

Avdelning M69, Psykiatri Sydväst

På avdelningen arbetar sjuksköterskor, skötare, kurator, läkare tillsammans med patienten i en vårdande relation till syfte att ge den psykiatriska vården maximal kvalitet.
Vi utför bland annat psykiatriska bedömningar, kvalificerad diagnostik och behandling, psykosociala utredningar, funktionsbedömningar och omvårdnad i psykiatrisk heldygnsvård. Avdelningen samverkar med vårdgrannar såsom socialtjänst, beroendevård, somatisk heldygnsvård - primärvård, psykiatrisk öppenvård och har ett nära samarbete med psykosöppenvården. På avdelningen finns tillgång till kvalificerad omvårdnadspersonal och läkare dygnet runt. Avdelningen erbjuder även avslappningsrum.
Besökstider (om inte annat överenskommits)
Vardagar 13.00-19.30
Helgdagar 13.00- 19.30
Avdelning M69 tillhör Psykiatri Sydväst, Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) och är belägen på Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge

Informationen uppdaterades 17:12 - 5 mar, 2021

Besökstider

Måndag - Söndag : 13:00 - 19:30 Ring för besök!