Stortorget 13, Helsingborg

Graviditetstest

Cellprovtagning

Behandling av klimakteriebesvär

Kostnadsfritt besök

Välkommen till Kvinnohälsan Stortorget i Helsingborg!

På Stortorget i centrala Helsingborg bedriver vi sedan 15 år tillbaka en framgångsrik och mycket uppskattad mödrahälsovård. Vårt mål är att ge dig och din partner noggrann information och ett gott omhändertagande, så att ni känner er trygga under såväl graviditet som efter förlossningen. Vi har hög tillgänglighet och vid behov kan vi ordna tid hos barnmorska och läkare samma dag.

Vi har samarbete med gynekolog/obstetriker, sjukgymnast, psykolog, kurator, doula, specialistmödravården och förlossningen på Helsingborgslasarett.

Vårt övriga vårdutbud

Förutom mödrahälsovård kan vi på Kvinnohälsan Stortorget också hjälpa kvinnor med:

• Preventivmedelsrådgivning

• Provtagning för klamydia och gonorré

• Graviditetstest

• Cellprovtagning (om du fått kallelse)

• Klimakteriebesvär

Alla besök är gratis hos oss.

Kontakta oss på Kvinnohälsan Stortorget om du har frågor eller vill boka en tid!

Informationen uppdaterades 13:55 - 13 feb, 2024

Eva Barner Öthander

Nada Kronwall

Rebecka Fors Hanson

4 jan, 2024

Omtänksam och kunnig personal som gjort att vi sett oss sedda och trygga under hela kontakten för graviditeten. Tack för det!🌸

12 dec, 2023

Har gått hos Kvinnohälsan i flera år och det var givet att fortsätta under min graviditet. Känner mig alltid välkommen och har fått så bra stöd och rådgivning under graviditet samt inför förlossning. Rekommenderar varmt!

9 nov, 2023

Väldigt nöjd med vården under och efter min graviditet. Rekommenderas varmt!

19 okt, 2023

20 jun, 2023

Fråga ställd 18:58 - 31 jul, 2019

Hej mitt namn är ursäkta har ni gynekolog läkare och lediga tide i den två fram veckor ,det mer än två år jag är gift och tills nu jag blev inte gravid ,jag vill boka en tid med en gynekolog mvh

Kvinnohälsan Stortorget, Helsingborg svarar:

Hej. Vi är barnmorskor på Kvinnohälsan. Tyvärr har vi ingen gynekolog till alla våra patienter. Endast till de kvinnor som redan är gravida. Vänligen sök er till en gynekolog. Vänligen Eva Barner

Fråga ställd 13:25 - 30 jun, 2019

Hej ursäkta mitt namn är avin ,jag är gift länge och har fått inget barn ,kan man komma till er kanske jag får något hjälpa och undrar vad det är priser

Kvinnohälsan Stortorget, Helsingborg svarar:

Hej Avin. Tyvärr kan vi inte hjälpa dig/er. Det är en gynekolog ni behöver. Mitt tips till er ta kontakt med gynekologiska mottagningen så kanske de kan hjälpa eller vet vem ni kan vända er till. Lycka till. Vänligen Eva Barner, leg barnmorska. Kvinnohälsan

Fråga ställd 14:59 - 13 maj, 2019

Hej undrar om ni vet vem som tagit över Gunter Smiths mottagning? Har ingen gynekolog nu. Kan man gå hos er i stället?

Kvinnohälsan Stortorget, Helsingborg svarar:

Hej. Nej, det är inte vi som har tagit över efter Dr Schmidt. Det är Viveca Engevall. Ring henne på 042-182900. OM ni tidigare varit patient hos Dr Schmidt. Mvh Eva Barner