Ögonmottagningen Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Om Ögonmottagningen Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Vi har tidsbeställd planerad mottagning måndag till fredag.

Till mottagningen kommer du på remiss.

Sök gärna en optiker om synen långsamt försämrats. Din läkare på vårdcentralen handlägger ögonbesvär så som t.ex. ögoninflammationer och allergiska besvär.

Kontroller av personer med ärftlighet för grön starr (glaukom) hänvisas till optiker eller privat vårdgivare.

Vid akuta besvär kontakta 1177, din vårdcentral eller ögonkliniken.

Som patient hos oss kan du komma att träffa flera olika yrkeskategorier då vi arbetar i team kring varje patient.

På Ögonmottagningen tillhandahåller vi diagnostik och uppföljning inom subspecialiteter som t.ex. glaukom och ögonbottenförändringar, både vid diabetes och vid exempelvis åldersförändringar i gula fläcken. Vi har också laser för behandling av glaukom, diabetesförändringar och efterstarr.

Mottagningen erbjuder ögonundersökningar av barn hos ortoptist eller sköterska.

Huvudentré, målpunkt A, plan 3, Kungsbacka - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 13:00 - 14:00 Av/Ombokning