Barn- och ungdomskliniken Hallands sjukhus, Halmstad

Om Barn- och ungdomskliniken Hallands sjukhus, Halmstad

Barn- och ungdomskliniken utreder och behandlar barn och ungdomar 0-18 år med barnmedicinska sjukdomar såsom allergier, astma, mag/tarm-sjukdomar, neurologiska sjukdomar, hjärtsjukdomar, hormonella rubbningar, cancer, reumatiska sjukdomar m fl. Neonatalavdelningen tar hand om sjuka nyfödda och för tidigt nyfödda barn.

Hallands sjukhus Halmstad - visa på karta
Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Allergologi, barn och ungdom, Cystisk fibros-verksamhet, Kardiologi, barn och ungdom, Lekterapi, Medicin, barn och ungdom, Neonatal intensivvård, Neurologi, barn och ungdom, Onkologi, barn och ungdom

Barn- och ungdomskliniken Hallands sjukhus, Halmstad