LSS-enheten, Region Västmanland

Om LSS-enheten, Region Västmanland

Om du har en funktionsnedsättning och hör till personkretsarna för LSS har du rätt att ansöka om tio insatser för särskilt stöd enligt LSS - lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS 1993:387). Region Västmanland ansvarar för första insatsen i LSS-lagen, paragraf 9:1 Rådgivning och annat personligt stöd. Kommunen ansvarar för paragraf 9:2–9:10.

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
  • Måndag - Fredag 09:00 - 15:00 lunch 12-13
Blanketten för ansökan om Region Västmanlands LSS-insats hittar du under fliken - Vårt utbud. Du kan också ansöka genom att logga in på 1177.se och använd LSS-enhetens e-tjänster.