Specialistmödravården, Västmanlands sjukhus Västerås

Om Specialistmödravården, Västmanlands sjukhus Västerås

Till oss kommer du för ultraljud när du är gravid. Vi gör också läkarundersökningar vid graviditetskomplikationer. Här finns en diabetesmottagning för gravida där du kan träffa både förlossningsläkare och medicinläkare. Till specialistmödravården hör även en KLARA-verksamhet, där specialutbildade barnmorskor och läkare samtalar med och planerar för förlossningsrädda kvinnor inför förlossningen. Du bokar och om-/avbokar enklast tid för ultraljudsundersökning i vecka 18-20 genom att logga in i våra e-tjänster. Vi kommer inte att kunna ta emot KUB undersökningar under perioden 180101- till vidare beroende på brist på ultraljudsbarnmorskor

Västmanlands sjukhus Västerås, Västerås - visa på karta
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.

Specialistmödravården, Västmanlands sjukhus Västerås

4,2

07:43 - 25 jan, 2019 skrev:

Har varit här många gånger och har alltid blivit bra bemött.

12:18 - 15 maj, 2018 skrev:

Sköterskan som gjorde mitt ultraljud var riktigt otrevlig mot både mig och min partner, bara för att jag i ren panik bokat in en abort (som inte blev av) innan jag hunnit tänka igenom det hela.
Min sambo försökte föra min talan efter som jag är allmänt osäker, men hon dumförklarade honom bara.

3,5