Mobilitetscenter i Göteborg, Västra Frölunda

Om Mobilitetscenter i Göteborg, Västra Frölunda

Mobilitetscenter i Göteborg är en verksamhet med unika resurser och stor kompetens i frågor om bilkörning och funktionsnedsättning - bilanpassning, körkortsmedicinska utredningar, trafiksäkerhet och mobilitet.

Verksamheten startades 2002 på initiativ av rörelsehinderförbunden och drevs de första åren som ett projekt finansierat av Allmänna Arvsfonden.

Sedan 2006 drivs Mobilitetscenter av rörelsehinderförbunden i form av en ekonomisk förening. Mobilitetscenter är en fristående verksamhet som får uppdrag av sjukvård, habilitering och Försäkringskassan. Utredningarna utförs av legitimerade arbetsterapeuter med specialkompetens inom området. De bedömningsinstrument och metoder som används är vetenskapligt prövade och ger ett underlag för ställningstagande om fortsatt körkortsinnehav, utfärdande av körkortstillstånd eller behov av anpassning i bil.

F O Petersonsgata 32B, 421 31, Västra Frölunda - visa på karta
Remiss krävs