Rehdo

Kristinelundsgatan 16, 2 tr, 411 37 Göteborg

Rehdo

Varmt välkommen till Rehdo!

Rehdo är specialister på neurologisk rehabilitering och hjälper personer i rehabiliteringen efter olika neurologiska skador och sjukdomar. Vi finns i samma lokaler som Frisk&Kry i centrala Göteborg.

Vi erbjuder professionell kompetens kombinerat med starkt personligt engagemang där målet är bästa bestående bättring och en god förståelse hur det fungerar.

Vad kan Rehdo hjälpa till med?

På Rehdo arbetar vi i huvudsak med neurologisk rehabilitering. Det kan gälla förskrivning av läkemedel, utfärdande av intyg, diagnosticering, prognos, behandlingsstrategier, råd om livsstil, fysisk aktivitet och att leva med symtom och sjukdom.

Vi har korta väntetider och bokas lättast via mail!

Samarbeten

Kliniken har ett nära samarbete med sjukgymnaster, psykologer, arbetsterapeuter, specialistläkare inom allmän medicin, neurologi, hud med flera.

Rehdo är inte ansluten till landstinget.

Informationen uppdaterades 16:02 - 27 jun, 2022

Dr Patrik Säterö

20 dec, 2023

Alltid lätt att komma i kontakt med. Alltid lätt att få tid inom kort. Proffsigt och vänligt bemötande. Högkvalitativ vård av någon som verkligen förstår migrän och vill hjälpa. Hjälpen jag fått på Rehdo har på riktigt förändrat mitt liv till det bättre.

3 okt, 2023

På grund av hyperhidros har jag sökt mig till Susanne och det ångrar jag inte! Fantastika resultat men framförallt en otroligt fin och personlig service! Rekommenderas starkt!

13 okt, 2022

På grund av hyperhidros har jag tidigare behövt åka utomlands men nu har jag hittat Susanne och Patrik hemma i Göteborg och jag är supernöjd med behandlingen hos dem.

13 sep, 2022

Får behandling för hyperhidros i ansikte och hårbotten. Har helt förändrat min livskvalitet! Patrik på Rehdo är kunnig, noggrann och gör att jag känner mig helt trygg med ett ingrepp som tidigare var helt otänkbart för min del.

4 jul, 2022

Har fått mycket bra hjälp mot min migrän, rekommenderas varmt!

Fråga ställd 10:09 - 5 feb, 2021

Hej, undrar om ni tar emot remisser för migrän? Och utför toxin behandlingar mvh Anna

Rehdo svarar:

Hej! Vi tar emot remiss absolut men eftersom vi är helt privata kommer kostnaden ändå bli densamma för patienten, 1800:- per behandling och läkemedlet hämtar man på Apoteket. Där ingår det i deras högkostnadsskydd dock. Men remiss är ju ett bra sätt att få kontakt och bakgrundsinfo och vi skriver alltid remissvar till inremitterande. /Dr Patrik Säterö på Rehdo

Fråga ställd 02:18 - 21 dec, 2019

Är en tävlingsfriidrottare. Har drabbats av ännu odiagnosticerad handikappande skada/sjukdom. Successiv försämring senaste året. Har feltolkats som stroke av flera läkare. CT-hjärna u.a. Diagosen utesluten. Symptom: spasticitet primärt i armar, progredierande felställningar med funktionsnedsättning, först i vä. arm o. hand med ofrivilliga neurologiska skakningar, i höst även i hö. arm och hand. Allt svårare klara mig i ADL och kan inte träna/tävla friidrott, jobba (är akademiker). Symptomen började smygande efter två kontroversiella op. av hö. fot för misstänkt Mortons neurom. En ortopedläkare bedömde diagnosen istället vara: Fraktur sequale och ledvärk. Vad kan jag ha drabbats av för sjukdom/diagnos? Finns det någon behandling?

Rehdo svarar:

Hej Det var en komplex bild. Jag är rehabspecialist och jag utreder inte något på min klinik. Jag behandlar olika diagnoser ffa med botulinumtoxin. Tyvärr är inte Rehdo rätt klinik att nysta vidare i detta. Vänligen Patrik Säterö

Fråga ställd 13:14 - 11 okt, 2019

Har ni avtal med vg regionen gällande hyperhidros i huvudet?

Rehdo svarar:

Hej och tack för frågan! Nej vi har inget avtal med landsting eller region. /Dr Patrik Säterö

Fråga ställd 06:22 - 13 sep, 2019

Hej hej jag undrar om detta fortfarande är aktuella? Jag lider av spänningsvärk i axlar och nacke som ger huvudvärk Är sugen på att testa denna bitox metod men vill veta mera om pris m.m mvh Emma

Rehdo svarar:

Hej I högsta grad aktuellt. Jag ger behandling av spänningshuvudvärk med botulinumtoxin för 3300:-. Kontakta mig på patrik@rehdo.se för att få mer info och boka tid.

Fråga ställd 15:36 - 28 jun, 2019

Vad kostar preparatet man tar med från apoteket? Ingår det i högkostnadsskyddet

Rehdo svarar:

Botulinumtoxin ingår i högkostnadsskyddet när det används mot godkända indikationer som migrän och hyperhidros. Priset beror på hur mycket man köpt för det senaste året, men maxtaket är 2300:- på ett år.