Medicinklinik Hematologimottagning, Karlskrona

Om Medicinklinik Hematologimottagning, Karlskrona

På hematologimottagningen bedrivs öppenvård för patienter med hematologiska sjukdomar (hematologi betyder läran om blodet och dess sjukdomar). En blodsjukdom påverkar blodets sammansättning så som blodceller, hemoglobin och protein, samt blodets förmåga att koagulera.

De vanligaste är myeloproliferativa blodsjukdomar(polycytemia vera, essenstiell trombocytos, ITP och myelofibros), myelodysplastiskt syndrom (MDS), anemi av med olika orsaker, blodcancer (akut och kronisk leukemi), lymfom och myelom.

Hit remitteras patienter med blodsjukdomar för utredning, behandling och uppföljning. Vi diagnostiserar och behandlar alla typer av sjukdomar i blodet, i de blodbildande organen och i lymfvävnad.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentrén, byggn 26, plan 4 - visa på karta
Vi tar emot patienter via remiss. Det går också bra att ta kontakt med oss genom en egenremiss. Du hittar en remiss för nerladdning under Vårt utbud.
Hematologi