Medicinklinik AK-mottagning Karlskrona

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentrén, byggn 26, Karlskrona

Medicinklinik AK-mottagning Karlskrona

Antikoagulantiabehandling syftar till förebyggande behandling samt behandling av blodproppar. Vi på AK-mottagningen ansvarar för registrering, dosjustering, undervisning och viss uppföljning av patienter som behandlas med Warfarin och NOAK (Eliquis, Xarelto, Pradaxa). AK-mottagningen bemannas av sjuksköterskor på vardagar, dagtid. Patientansvarig läkare ansvarar för ordination av läkemedlet och förnyelse av recept AK- mottagningen följer Södra sjukvårdsregionens vårdprogram.

Informationen uppdaterades 00:53 - 21 mar, 2020

Logga - Kry