Medicinklinik AK-mottagning Karlskrona

Om Medicinklinik AK-mottagning Karlskrona

Antikoagulantiabehandling syftar till förebyggande behandling samt behandling av blodproppar.

Vi på AK-mottagningen ansvarar för registrering, dosjustering, undervisning och viss uppföljning av patienter som behandlas med Warfarin och NOAK (Eliquis, Xarelto, Pradaxa).

AK-mottagningen bemannas av sjuksköterskor på vardagar, dagtid.

Patientansvarig läkare ansvarar för ordination av läkemedlet och förnyelse av recept

AK- mottagningen följer Södra sjukvårdsregionens vårdprogram.

Blekingesjukhuset, Lasarettsvägen, huvudentrén, byggn 26 - visa på karta
Vi tar emot patienter via remiss. Det går också bra att ta kontakt med oss genom en egenremiss. Du hittar en remiss för nerladdning under Vårt utbud.
Hematologi